בשנה האחרונה העולם התמודד עם כלי חזק, בעל עוצמה חוצה גבולות, כלי המפעיל לחצים חברתיים. חשוב לציין כי כלי זה נוצר למטרות אחרות. מטרתו העיקרית היתה תקשורת בין אישית שונה, מסוג שעד לא מזמן לא היה כ"כ פופולארי.
אולם, בשנה האחרונה, הפייסבוק שימש כלי להתפשטות המהפכות בארצות ערב, מצרים, תוניס, סוריה וכו', כולן התגבשו דרך האינטרנט. אומנם לא ברור מי התחיל את הפצת הלחץ החברתי החזק בפייסבוק, אך מה שחשוב הוא התוצאה שנגרמה מהשימוש בו.
גם בארץ, לאחרונה, יש שימוש בפייסבוק ככלי להפעלת לחץ ציבורי. המקרה הראשון היה באפליקציה שהופיעה ואפשרה שליחת פקסים לבנק לאומי שיעודדו את הבנק להסיר את מועמדותה של עמותת "אם תרצו" מתחרות "שני מיליון סיבות טובות". הלחץ ברור, ברגע שאדם נכנס לפייסבוק ויש לו אפשרות מהירה להשפיע, מן הסתם שילחץ על האישור שלו להודעה זו. כך, במהירות, נשלחו קרוב ל-3000 פקסים והמטרה הושגה, אך מאידך, היה זה בגדר של "תמות נפשי עם פלישתים", כי לא רק שעמותה זו לא קבלה תקציב מהבנק, אלא התחרות הופסקה וכל העמותות הפסידו סיכוי לקבל מענק כלשהו.
בימים האחרונים, האפליקציה "מעירים את כחלון", נוצרה ליצר לחץ להזרים תקציב ניכר לערוץ 10. שוב, השימוש בפייסבוק הינו בקלות, כך שקל ל"ייצר" חותמים רבים על עצומה זו. במקרה זה, אנו עדיין לא יודעים מהם ממצאי הלחץ והאם המטרה תושג.
לסיכום, ניתן לראות כי השימוש בפייסבוק יצא לחלוטין מהיעוד המקורי שלו, ובהחלט ניתן לראות את ההתפתחות המהירה של הטכנולוגיה והשפעתה הרבה על חיינו וצורת החשיבה שלנו.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4162180,00.html
אולם, בשנה האחרונה, הפייסבוק שימש כלי להתפשטות המהפכות בארצות ערב, מצרים, תוניס, סוריה וכו', כולן התגבשו דרך האינטרנט. אומנם לא ברור מי התחיל את הפצת הלחץ החברתי החזק בפייסבוק, אך מה שחשוב הוא התוצאה שנגרמה מהשימוש בו.
גם בארץ, לאחרונה, יש שימוש בפייסבוק ככלי להפעלת לחץ ציבורי. המקרה הראשון היה באפליקציה שהופיעה ואפשרה שליחת פקסים לבנק לאומי שיעודדו את הבנק להסיר את מועמדותה של עמותת "אם תרצו" מתחרות "שני מיליון סיבות טובות". הלחץ ברור, ברגע שאדם נכנס לפייסבוק ויש לו אפשרות מהירה להשפיע, מן הסתם שילחץ על האישור שלו להודעה זו. כך, במהירות, נשלחו קרוב ל-3000 פקסים והמטרה הושגה, אך מאידך, היה זה בגדר של "תמות נפשי עם פלישתים", כי לא רק שעמותה זו לא קבלה תקציב מהבנק, אלא התחרות הופסקה וכל העמותות הפסידו סיכוי לקבל מענק כלשהו.
בימים האחרונים, האפליקציה "מעירים את כחלון", נוצרה ליצר לחץ להזרים תקציב ניכר לערוץ 10. שוב, השימוש בפייסבוק הינו בקלות, כך שקל ל"ייצר" חותמים רבים על עצומה זו. במקרה זה, אנו עדיין לא יודעים מהם ממצאי הלחץ והאם המטרה תושג.
לסיכום, ניתן לראות כי השימוש בפייסבוק יצא לחלוטין מהיעוד המקורי שלו, ובהחלט ניתן לראות את ההתפתחות המהירה של הטכנולוגיה והשפעתה הרבה על חיינו וצורת החשיבה שלנו.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4162180,00.html
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה