בית הספר אמי"ת "חברה ומשפט" בכפר בתיה החליט "לקפוץ למים" של שילוב טכנולוגיה בלימוד הגמרא. את הרעיון והשיטה פיתח ראש הישיבה, הרב אליעזר קורצוייל. ידוע כי לחלק מהנוער הדתי קיים קושי בלימוד הגמרא, הן בהיבטי העניין, הן בהיבטי השפה והן בהיבטי המורכבות הלוגית של הגמרא.
ראש הישיבה החליט להכניס את הטכנולוגיה ללימודי הגמרא בכדי להתמודד עם הבעיה בשלוש דרכים:
א. מעבר ללימדה אקטואלית ורלוונטית;
ב. מעבר ללמידה עצמאית;
ג. הוראת הגמרא ברמה גבוהה.
בדרך כלל בישיבות התיכונית התלמידים מקבלים דפי עבודה לפני השיעור אותו הם צריכים להכין. לחלקם, פעילות זו קשה. כך, באמצעות הטכנולוגיה, לומדים התלמידים את הגמרא בעזרת מצגות וסרטונים. "הלוח החכם" מאפשר לר"ם (ר"ם - המורה לגמרא) לערוך ולעצב את המקורות בהתאם לצרכי השיעור, ובסוף השיעור ניתן לשמור הכל בקובץ, לשלוח לתלמידים ב e-mail או לאחסן באתר הרלוונטי. התלמיד יכול בכל עת שרוצה לחזור על השיעור.
בבית הספר מודעים לבעיות של השיטה:
א. התלמיד עוסק יותר ב"מחשב" ואחוז הזמן המושקע ללימוד החומר קטן יותר;
ב. הקושי וכמות הזמן הנדרשת לר"ם להכין את השיעור;
ג. דרישה לתמיכה on-line.
כיום, שעלות מחשבי ה Tablet אינה גבוהה, ניתן ליישם שיטה זו ולהחדירה לבתי הספר השונים, כך טוענים בבית הספר אמי"ת בבת ים.
בסה"כ התלמידים מרוצים מהמעבר לשיטה החדשה, הכל ברור יותר וגם כמובן שחווית הלימוד גבוהה הרבה יותר. מוסיף הרב קורצוייל, שניתן לכלול במחשב גם את ארון הספרים היהודי, ובכך להנגיש לתלמיד את המקורות השונים ולהקל עליו את הכנת השיעורים והשינון.
מעניין האם שיטה זו "תתפוס" ותצא גם למחוץ כתלי בית הספר. אני מאמינה שלאט, אך כן.
(הבלוג מתייחס למאמר הלקוח מעלון "עולם קטן" לפרשת בא.)
ראש הישיבה החליט להכניס את הטכנולוגיה ללימודי הגמרא בכדי להתמודד עם הבעיה בשלוש דרכים:
א. מעבר ללימדה אקטואלית ורלוונטית;
ב. מעבר ללמידה עצמאית;
ג. הוראת הגמרא ברמה גבוהה.
בדרך כלל בישיבות התיכונית התלמידים מקבלים דפי עבודה לפני השיעור אותו הם צריכים להכין. לחלקם, פעילות זו קשה. כך, באמצעות הטכנולוגיה, לומדים התלמידים את הגמרא בעזרת מצגות וסרטונים. "הלוח החכם" מאפשר לר"ם (ר"ם - המורה לגמרא) לערוך ולעצב את המקורות בהתאם לצרכי השיעור, ובסוף השיעור ניתן לשמור הכל בקובץ, לשלוח לתלמידים ב e-mail או לאחסן באתר הרלוונטי. התלמיד יכול בכל עת שרוצה לחזור על השיעור.
בבית הספר מודעים לבעיות של השיטה:
א. התלמיד עוסק יותר ב"מחשב" ואחוז הזמן המושקע ללימוד החומר קטן יותר;
ב. הקושי וכמות הזמן הנדרשת לר"ם להכין את השיעור;
ג. דרישה לתמיכה on-line.
כיום, שעלות מחשבי ה Tablet אינה גבוהה, ניתן ליישם שיטה זו ולהחדירה לבתי הספר השונים, כך טוענים בבית הספר אמי"ת בבת ים.
בסה"כ התלמידים מרוצים מהמעבר לשיטה החדשה, הכל ברור יותר וגם כמובן שחווית הלימוד גבוהה הרבה יותר. מוסיף הרב קורצוייל, שניתן לכלול במחשב גם את ארון הספרים היהודי, ובכך להנגיש לתלמיד את המקורות השונים ולהקל עליו את הכנת השיעורים והשינון.
מעניין האם שיטה זו "תתפוס" ותצא גם למחוץ כתלי בית הספר. אני מאמינה שלאט, אך כן.
(הבלוג מתייחס למאמר הלקוח מעלון "עולם קטן" לפרשת בא.)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה